Ya Allah...

>> Thursday, October 29, 2009


"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...
Kau ampunilah dosa ku yg telah ku lakukan
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata dusta
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah...
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatanku
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk di atas DuniaMu ini
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti
perasaan sahabat-sahabat seperjuaganku..
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragam hidup didunia yang penuh cabaran....

Ya Allah...
Tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu...

Ya Allah....
Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku....
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan
keterlanjuranku.....

Ya Allah...
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan Bimbinglah aku ke jalan
yang Engkau redhai... Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai
hambaMu.. Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu...
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu...



Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu...
Aku buta tanpa bimbinganMu...
Aku cacat tanpa hidayahMu...
Aku hina tanpa RahmatMu...

Ya Allah....
Kuatkan hati dan semangatku...
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu...
Jadikanlah aku hamba yang disenangi...
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu...
Bimbinglah aku menjadi hamba yang Soleh...
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan...
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu...
Kerana aku sedar hinanya aku...
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru...
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu...
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu...
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu...

Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi hamba yang dirahmati
hamba yang dikasihi
hamba yang soleh
hamba yang sentiasa dihatiku dekat padaMu...

Amin, amin Ya Rabbal Allamin.."

0 comments:


Seloka.....

" Allah besumpah demi waktu dhuha dan demi
malam apabila telah sunyi,
Sesungguhnya Allah tidak pernah
meninggalkan dan membenci hamba-Nya,
Kelak, Allah akan memberikan kurnian-Nya dan
hatimu pasti akan melindungimu,
Dulu kau dalam keadaan bingun lalu Allah
melindungimu,
Dulu kau dalam keadaan buntu lalu Allah
memberi petunjuk,
Dan dia mendapatimu dalam serba
kekurangan lalu Dia mencukupkan.."

Al-quran sentiasa diHati

Bacalah al-quran , penawar segala penyakit... Yang membawa kita kepada kehidupan para sahabat yg sentiasa dekat dengan quran... Penerang hati untuk kita sebagai umat islam... Pendokong untuk agama.. hujah keatas kaum kufar....
same2 lah kita mencari nur kehidupan dengan membaca quran...Amin.....

~Moga kasihkan kekal tersemai dibatas iman~

" Hiasilah dirimu dengan kebijaksanaan Aishah, Kekudusan cinta Rabiah, Ketulusan kasih sayang Khadijah, Kepewiraan Khaulah As-Syahidah.."

  © Hakciptaan Terpelihara The Professional Template by @ibnurusdeiy 2009

Back to TOP