Tidooooooo.......zzzzzz

>> Tuesday, November 10, 2009

Tidur yang cukup adalah salah satu cara untuk mendapatkan kulit yang lebih segar dikala bangun keesokan paginya. Hal ini disebabkan ketika tidur kulit wajah Anda memiliki banyak waktu untuk 'memerbaiki dirinya sendiri'. Juga beristirahat dari aktiviti muka seperti tersenyum, berkedip, dan ekspresi lainnya.

Menurut Tina Alster MD, seorang ahli kulit dari Washinton, selain tidur cukup Anda juga boleh membantu kasehatan kulit dari luar. Caranya, setelah membersihkan wajah, untuk kulit yang kering Anda boleh mengunakan petroleum jelly yang kini dijual dan tersedia di salon salon kecantikan. Untuk kulit berminyak, Anda bisa menggunakan serum noncomedogenic yang juga banyak tersedia di salon kecantikan

Untuk mata letih dan bengkak .

Terkadang apabila Anda bangun tidur, Anda mendapati mata yang bengkak. Untuk menghindari hal ini, oleskan dulu krim untuk mata dan beri pijatan lembut di daerah sekitar mata sebelum berangkat tidur. Lalu tidurlah di atas beberapa bantal. Tambahkan jam tidur Anda menjadi delapan jam, tidak kurang tidak lebih.

Mata bengkak bukan dikerana terlalu lama tertidur, sebenarnya tidur membantu mengurangi mata yang bengkak. Jika Anda masih mendapati mata yang bengkak saat bangun tidur, itu mungkin disebabkan alergi terhadap sesuatu. Berjumpalah doktor untuk mendapatkan nasehat.

Rambut yang berkilat.

Tidur juga memberikan impak yang baik pada rambut iaitu membuat rambut semakin berkilau. Tapi kerana gesekan bantal dan gerakan tubuh dimasa tidur, membuatnya kelihatan berantakan disaat bangun. Jika Anda tak menginginkan hal tersebut, gunakanlah masker untuk rambut lalu tutup lah dengan shower cap dan setelah bangun tidur cucilah rambut dengan sampo dan kondisioner.

0 comments:


Seloka.....

" Allah besumpah demi waktu dhuha dan demi
malam apabila telah sunyi,
Sesungguhnya Allah tidak pernah
meninggalkan dan membenci hamba-Nya,
Kelak, Allah akan memberikan kurnian-Nya dan
hatimu pasti akan melindungimu,
Dulu kau dalam keadaan bingun lalu Allah
melindungimu,
Dulu kau dalam keadaan buntu lalu Allah
memberi petunjuk,
Dan dia mendapatimu dalam serba
kekurangan lalu Dia mencukupkan.."

Al-quran sentiasa diHati

Bacalah al-quran , penawar segala penyakit... Yang membawa kita kepada kehidupan para sahabat yg sentiasa dekat dengan quran... Penerang hati untuk kita sebagai umat islam... Pendokong untuk agama.. hujah keatas kaum kufar....
same2 lah kita mencari nur kehidupan dengan membaca quran...Amin.....

~Moga kasihkan kekal tersemai dibatas iman~

" Hiasilah dirimu dengan kebijaksanaan Aishah, Kekudusan cinta Rabiah, Ketulusan kasih sayang Khadijah, Kepewiraan Khaulah As-Syahidah.."

  © Hakciptaan Terpelihara The Professional Template by @ibnurusdeiy 2009

Back to TOP